1. w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej: a/kształtowanie właściwej atmosfery pracy, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych, b/przedkładanie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projektów rocznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej szkoły, kierowanie ich realizacją oraz składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, c/udzielanie komitetowi rodzicielskiemu informacji o działalności szkoły, d/realizowanie uchwał rady pedagogicznej i Komitetu Rodzicielski podjętych w ramach ich kompetencji, e/ sprawowanie nadzoru pedagogicznego, w tym hospitowanie lekcji i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli oraz przedstawienie uwag i wniosków pokontrolnych na posiedzeniach rady pedagogicznej podsumowujących I semestr i rok szkolny, f/ przyjmowanie uczniów do szkoły oraz zmiana przez nich klas lub oddziałów, g/ tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków, h/ dokonywanie oceny pracy nauczyciela, i/ zapewnienie nauczycielom pomocy w realizacji ich zadań dydaktyczno - wychowawczych, j/ umożliwienie nauczycielom doskonalenia zawodowego, k/ wprowadzanie - w porozumieniu z organem prowadzącym, organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz powiatową radą zatrudnienia nowych zawodów lub profili kształcenia, 2.W zakresie organizacji działalności szkoły : a/zapewnienie uczniom i pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy na terenie szkoły, jak również podczas zajęć organizowanych przez szkołę poza jej terenem, b/sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły, c/egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników ustalonego w szkole porządku, czystości i estetyki otoczenia, d/określanie zakresu odpowiedzialności materialnej pracowników po wcześniejszym zapewnieniu ku temu odpowiednich warunków, e/sprawowanie nadzoru nad działalnością warsztatu szkoleniowo- produkcyjnego i zatwierdzanie jego planów dydaktycznych, produkcyjnych i finansowych, f/wyposażanie szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt pomocniczy, g/przestrzeganie równoważnego systemu czasu pracy pracowników nie będących nauczycielami, 3.W zakresie spraw kadrowych i socjalnych : a/zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników szkoły, b/realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli zgodnie z obowiązującymi w tej kwestii odrębnymi przepisami, d/przyznawanie nagród dyrektora wyróżniającym się nauczycielom i innym pracownikom szkoły, e/występowanie z wnioskami - po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej – w sprawie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły, f/wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom, g/załatwianie spraw osobowych pracowników nie będących nauczycielami. 4. W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych : a/zarządzanie majątkiem szkolnym powierzonym nauczycielom i innym pracownikom szkoły, b/dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie, c/organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi szkoły, d/organizowanie przeglądów stanu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjnych i remontowych, e/organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego, f/ podejmowanie decyzji - po podjęciu uchwały przez radę pedagogiczną i uzyskaniu opinii samorządu uczniowskiego - o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły, 5.Załatwianie spraw powierzonych przez organ prowadzący i sprawujący nadzór pedagogiczny.
Do zadań dyrektora szkoły należy :