Do zadań  dyrektora szkoły należy :

         1. w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej:

           a/kształtowanie właściwej atmosfery pracy, właściwych warunków

              pracy i stosunków pracowniczych,

           b/przedkładanie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projektów

              rocznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej

              szkoły, kierowanie ich realizacją oraz składanie radzie pedagogicznej

               okresowych sprawozdań  z ich realizacji,

           c/udzielanie  komitetowi rodzicielskiemu informacji o działalności

              szkoły,

           d/realizowanie uchwał rady pedagogicznej i Komitetu Rodzicielski

              podjętych w ramach ich kompetencji,

           e/ sprawowanie nadzoru pedagogicznego, w tym hospitowanie lekcji

               i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli oraz przedstawienie

               uwag i wniosków pokontrolnych na posiedzeniach rady pedagogicznej

               podsumowujących I semestr i rok szkolny,

            f/ przyjmowanie uczniów do szkoły oraz zmiana przez nich klas lub

               oddziałów,

           g/ tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej

               pracy uczniów i wychowanków,

           h/ dokonywanie oceny pracy nauczyciela,

           i/ zapewnienie nauczycielom pomocy w realizacji ich zadań dydaktyczno

              - wychowawczych,

            j/ umożliwienie nauczycielom doskonalenia zawodowego,

           k/ wprowadzanie - w porozumieniu z organem prowadzącym, organem

              sprawującym nadzór pedagogiczny oraz powiatową radą zatrudnienia

              nowych zawodów lub profili kształcenia,

        2.W zakresie organizacji działalności szkoły :

          a/zapewnienie uczniom i pracownikom bezpiecznych i higienicznych

             warunków nauki i pracy na terenie szkoły, jak również podczas zajęć

             organizowanych przez szkołę poza jej terenem,

          b/sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą

             szkoły,

          c/egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników ustalonego

              w szkole porządku, czystości i estetyki otoczenia,

          d/określanie zakresu odpowiedzialności materialnej pracowników po

             wcześniejszym zapewnieniu ku temu odpowiednich warunków,

          e/sprawowanie nadzoru nad działalnością warsztatu szkoleniowo-

              produkcyjnego i zatwierdzanie jego planów dydaktycznych,

              produkcyjnych i finansowych,

          f/wyposażanie szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt pomocniczy,

          g/przestrzeganie równoważnego systemu czasu pracy pracowników

             nie będących nauczycielami,

        3.W zakresie spraw kadrowych i socjalnych :

          a/zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli  oraz innych pracowników

            szkoły,

          b/realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli zgodnie

             z obowiązującymi w tej kwestii odrębnymi przepisami,

          d/przyznawanie nagród dyrektora wyróżniającym się nauczycielom

             i  innym pracownikom szkoły,

          e/występowanie z wnioskami - po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej –

              w sprawie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli

              i pozostałych pracowników szkoły,

          f/wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom,

          g/załatwianie spraw osobowych pracowników nie będących nauczycielami.

       4. W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :

          a/zarządzanie majątkiem szkolnym powierzonym nauczycielom

             i innym pracownikom szkoły,

          b/dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły

             zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponoszenie odpowiedzialności

              za ich prawidłowe wykorzystanie,

          c/organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi

             szkoły,

          d/organizowanie przeglądów stanu technicznego obiektów szkolnych

             oraz prac konserwacyjnych i remontowych,

          e/organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego,

          f/ podejmowanie decyzji - po podjęciu uchwały przez radę pedagogiczną

              i  uzyskaniu opinii samorządu uczniowskiego - o  skreśleniu

            ucznia  z listy uczniów szkoły,

      5.Załatwianie spraw powierzonych przez organ prowadzący i sprawujący

          nadzór pedagogiczny.