Do zadań dyrektora szkoły należy :
1. w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej:
a/kształtowanie właściwej atmosfery pracy, właściwych warunków
pracy i stosunków pracowniczych,
b/przedkładanie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projektów
rocznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej
szkoły, kierowanie ich realizacją oraz składanie radzie pedagogicznej
okresowych sprawozdań z ich realizacji,
c/udzielanie komitetowi rodzicielskiemu informacji o działalności
szkoły,
d/realizowanie uchwał rady pedagogicznej i Komitetu Rodzicielski
podjętych w ramach ich kompetencji,
e/ sprawowanie nadzoru pedagogicznego, w tym hospitowanie lekcji
i innych zajęć prowadzonych przez nauczycieli oraz przedstawienie
uwag i wniosków pokontrolnych na posiedzeniach rady pedagogicznej
podsumowujących I semestr i rok szkolny,
f/ przyjmowanie uczniów do szkoły oraz zmiana przez nich klas lub
oddziałów,
g/ tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej
pracy uczniów i wychowanków,
h/ dokonywanie oceny pracy nauczyciela,
i/ zapewnienie nauczycielom pomocy w realizacji ich zadań dydaktyczno
- wychowawczych,
j/ umożliwienie nauczycielom doskonalenia zawodowego,
k/ wprowadzanie - w porozumieniu z organem prowadzącym, organem
sprawującym nadzór pedagogiczny oraz powiatową radą zatrudnienia
nowych zawodów lub profili kształcenia,
2.W zakresie organizacji działalności szkoły :
a/zapewnienie uczniom i pracownikom bezpiecznych i higienicznych
warunków nauki i pracy na terenie szkoły, jak również podczas zajęć
organizowanych przez szkołę poza jej terenem,
b/sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą
szkoły,
c/egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników ustalonego
w szkole porządku, czystości i estetyki otoczenia,
d/określanie zakresu odpowiedzialności materialnej pracowników po
wcześniejszym zapewnieniu ku temu odpowiednich warunków,
e/sprawowanie nadzoru nad działalnością warsztatu szkoleniowo-
produkcyjnego i zatwierdzanie jego planów dydaktycznych,
produkcyjnych i finansowych,
f/wyposażanie szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt pomocniczy,
g/przestrzeganie równoważnego systemu czasu pracy pracowników
nie będących nauczycielami,
3.W zakresie spraw kadrowych i socjalnych :
a/zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników
szkoły,
b/realizowanie zadań związanych z oceną pracy nauczycieli zgodnie
z obowiązującymi w tej kwestii odrębnymi przepisami,
d/przyznawanie nagród dyrektora wyróżniającym się nauczycielom
i innym pracownikom szkoły,
e/występowanie z wnioskami - po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej –
w sprawie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli
i pozostałych pracowników szkoły,
f/wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom,
g/załatwianie spraw osobowych pracowników nie będących nauczycielami.
4. W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
a/zarządzanie majątkiem szkolnym powierzonym nauczycielom
i innym pracownikom szkoły,
b/dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły
zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponoszenie odpowiedzialności
za ich prawidłowe wykorzystanie,
c/organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi
szkoły,
d/organizowanie przeglądów stanu technicznego obiektów szkolnych
oraz prac konserwacyjnych i remontowych,
e/organizowanie okresowych inwentaryzacji majątku szkolnego,
f/ podejmowanie decyzji - po podjęciu uchwały przez radę pedagogiczną
i uzyskaniu opinii samorządu uczniowskiego - o skreśleniu
ucznia z listy uczniów szkoły,
5.Załatwianie spraw powierzonych przez organ prowadzący i sprawujący
nadzór pedagogiczny.